همه چیز درباره پاوربانک ها

در این وبلاگ قصد دارم به تمام مباحث و موضوعات برای خرید یک پاوربانک بپردازم و همه چیز درباره پاوربانک ها را با شما به اشتراک بگذارم.

همه چیز درباره پاوربانک ها

در این وبلاگ قصد دارم به تمام مباحث و موضوعات برای خرید یک پاوربانک بپردازم و همه چیز درباره پاوربانک ها را با شما به اشتراک بگذارم.

همه چیز درباره پاوربانک ها
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 باتری گوشی آیفون همیشه یکی از دغدغه های استفاده کنندگان گوشی آیفون است؛ زیرا باتری گوشی زود خالی می شود.  در ادامه همراه ما باشید تا با10 ترفند که به افزایش عمر باتری آیفون کمک می‌کنند، بیشتر آشنا شوید.

باتری-آیفون

 

کمپانی اپل با هر بار تولید iOS، آن را کارآمدتر از نسخه قبلی می‌سازد و این بار هم iOS 13 که پاییز امسال منتشر خواهد شد، از این مورد مستثنی نیست. با این حال، تمام باتری‌ها ناگزیر به دلیل شارژ شدن بی رویه کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند. همانطور که از داستان رسوایی باتری آیفون یا همان Batterygate در اواخر سال 2017 به خاطر داریم، iOS این مشکل خود را از طریق کاهش عملکرد پردازنده در دقیقه‌های پایانی عمر باتری، جهت محدود کردن مصرف انرژی، حل می‌کند.

 

هیچ کس واقعا نیاز به انگیزه اضافی برای به حداکثر رساندن عمر باتری آیفون خود ندارد، اما گفتنی است که تمامی بحث‌ها در مورد کاهش روند پردازشی اپل، چندان هم بدون نتیجه مثبت همراه نبود. این مسئله همه ما را به محدودیت‌ها و واقعیت‌های باتری‌های لیتیوم یونی آگاه کرد که امروزه قدرت بسیاری از دستگاه‌هایی که همواره به آن‌ها وابسته هستیم، توسط این باتری‌ها تامین می‌شود.

خوشبختانه چندین گزینه به عنوان ترفند آیفون در منوی تنظیمات گوشی شما وجود دارد که می‌تواند کمک کند تا چند ساعت بیشتر آن را بدون نیاز به شارژ نگه دارید و در نتیجه از گوشی آیفون خود برای سال‌های سال استفاده کنید.

iPhone-XS-Better-Battery-Life-Max

چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم

حالت Low Power را به صورت دستی فعال کنید

 Low-Power-Mode-on-iphone

دو سال قبل قابلیتی تحت عنوان Low Power Mode در iOS 9 معرفی شد که گوشی آیفون شما را مجبور می‌کند تا زمان شارژ مجدد دستگاه، انرژی کمتری مصرف کند. با استفاده از Power Low Mode می‌توان انتظار داشت که عمر باتری دستگاه افزایش یابد، اما در مقابل باید با چند مورد آن کنار بیایید: ایمیل شما باز نمی‌شود، فعالیت اپلیکیشن‌های پس زمینه به طور کامل قطع می‌شود، دانلود خودکاری انجام نمی‌شود و برخی از جلوه‌های بصری در رابط کاربری خاموش شده یا کاهش می‌یابند. همچنین صفحه نمایش گوشی زودتر خاموش می‌شود.

فعال کردن قابلیت Low Power Mode زمانی از شما پرسیده می‌شود که میزان شارژ گوشی شما 20 درصد و یا کمتر باشد. اما شما می‌توانید خودتان هر زمان که خواستید آن را فعال کنید. هنگامی که Low Power Mode فعال است، مصرف سنج باتری آیفون از رنگ سیاه به زرد تغییر رنگ می‌دهد.

1. تنظیمات را انتخاب کنید.

2. در بخش تنظیمات، گزینه باتری را انتخاب کنید.

3 . سپس Low Power Mode را فعال کنید.

با روی کار آمدن iOS 11 راهی سریع‌تر برای روشن کردن Low Power Mode وجود دارد و دیگر نیازی نیست هر دفعه به بخش تنظیمات مراجعه کنید. همچنین می‌توانید کنترل سنتر آیفون خود را با قرار دادن آیکون Low Power Mode سفارشی سازی کنید تا به راحتی آن را روشن یا خاموش کنید. هنگامی که مراحل سفارشی کردن صفحه کنترل سنتر خود را انجام دادید، کافی است صفحه را بالا کشیده و روی آیکون Low Power ضربه بزنید تا آیفون شما در حالت Low Power Mode قرار گیرد.

 

آیفون خود را مجدد راه اندازی (Restart) کنید

ایده خوبی است که گاهی گوشی آیفون خود را ری استارت کنید. با این ترفند آیفون، تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا و آنهایی که در حال خالی کردن باتری هستند به طور کامل متوقف می‌شوند.

1. دکمه پاور آیفون خود را برای 5 ثانیه فشار دهید. سپس، اسلایدری در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

2. اسلایدر Slide to Power Off the iPhone را برای خاموش کردن گوشی آیفون بکشید.

توجه داشته باشید که اگر آیفون  X ،XS ،XS Max یا XR داشته باشید، به دلیل داشتن دکمه‌های متفاوت نسبت به سایر گوشی‌های آیفون، فرایند کمی متفاوت خواهد بود. برای خاموش کردن هریک از این گوشی‌ها، باید دکمه کناری (side button) را همراه با دکمه حجم صدا فشار داده و نگه دارید تا دکمه سوایپ برای خاموش کردن گوشی ظاهر شود.

Restart-iphone

دستیار وای فای آیفون (Wi-Fi Assist) را روشن کنید

از آنجایی‌که وای فای انرژی بسیار کمتری نسبت به LTE مصرف می‌کند، هوشمندانه است که هر زمان که بتوانید، برای افزایش عمر باتری آیفون از شبکه‌های محلی استفاده کنید. با این حال، تلاش برای استفاده از یک شبکه وای فای خارج از محدوده یا عدم ارسال عملکرد ثابت، عملا می‌تواند عمر باتری را نسبت به اتصال سلولی پایدار کاهش دهد. برای غلبه بر این مسئله، iOS خصیصه‌ای تحت عنوان Wi-Fi Assist دارد. هنگامی که دستیار وای فای روشن است، آیفون شما زمانی‌که اتصال وای فای ضعیف باشد، به طور خودکار به دیتای سلولار بازگردانده می‌شود. این ترفند آیفون بی نظیر است.

1. تنظیمات را انتخاب کنید.

2. سلولار (Cellular) را انتخاب کنید.

3. به پایین صفحه بروید و دستیار وای فای را فعال کنید.

Cellular-iphone

اپلیکیشن هایی را که در حال مصرف باتری هستند، خاموش کنید

آیفون، زیرنظر گرفتن اپ‌هایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند را آسان کرده است. شما می‌توانید به راحتی و با این ترفند آیفون، قاتلان باتری را پیدا کرده و آن‌ها را متوقف کنید تا ببینید که آیا این راهکار مفید است یا خیر. برای این منظور دستور زیر را دنبال کنید.

1. تنظیمات را انتخاب کنید.

2. باتری را انتخاب کنید. در بدو ورود اپلیکیشن‌ها به ترتیب مصرف باتری لیست خواهند شد.

3. برای دیدن اپلیکیشن‌هایی که انرژی بیشتری مصرف می‌کنند،Last 24 Hours یا Last 7 Days را انتخاب کنید تا لیست مورد نظر ظاهر شود.

. روی نام اپلیکیشن ضربه بزنید یا روی دکمه ساعت کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به آن اپلیکیشن نمایش داده شود. این کار به شما نشان می‌دهد که برای چند دقیقه از آن اپ استفاده کرده‌اید و چه مدت زمانی در پس زمینه در حال اجرا بوده است. اکنون که متوجه شدید چه چیزی باعث خالی شدن باتری آیفون می‌شود، می‌توانید آن را متوقف کنید تا ببینید آیا این رویه کمک خواهد کرد یا خیر.

5. اپ سوئیچر را باز کنید. این صفحه بسته به نوع آیفونی که استفاده می‌کنید، متفاوت خواهد بود. برای دستگاه‌های نسخه آیفون X، همانند زمانی‌که سعی می‌کنید به صفحه اصلی گوشی بازگردید، از پایین به بالا، بر روی صفحه نمایش بکشید، اما بعد از آن تا زمانی که اپ‌های اخیر ظاهر نشوند، حرکت خود را ادامه دهید. در همه مدل‌های دیگر، این کار ساده‌تر است و تنها با دو بار زدن بر روی دکمه Home ظاهر می‌شود.

6. با انگشت خود صفحه را از چپ به راست بکشید تا به لیستی از اپلیکیشن‌های باز برسید.

7.  برای خروج از اپلیکیشن مورد نظر کافی است، آن را از پایین به بالا بکشید. گفتنی است که خارج شدن از اپلیکیشن‌ها در سری جدید گوشی‌های آیفون کمی متفاوت است.

افزایش-عمر-باتری-آیفون

آیفون خود را رو به پایین (Face Down) نگه دارید

ویژگی کمتر شناخته شده iOS که روی آن تا به امروز تبلیغات کمتری صورت گرفته، با نام Facedown Detection شناخته می‌شود. این قابلیت همزمان با Low Power Mode در iOS 9 معرفی شد و در تمام گوشی‌های آیفون 5s به بعد پشتبانی می‌شود. قابلیت Facedown Detection از پردازشگر حرکتی اپل در کنار حسگر نور محیط و حسگرهای مجاورت، برای خاموش کردن صفحه گوشی در زمان قرار گرفتن رو به پایین استفاده می‌کند. حتی زمانی‌که اعلانی رسیده باشد باز هم صفحه نمایش گوشی در این حالت خاموش می‌شود.

خوشبختانه به دلیل فعال بودن این قابلیت به صورت پیش فرض نیازی به مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و روشن کردن Facedown Detection ندارید. شما می‌توانید به راحتی هنگامی‌که به گوشی خود نیاز ندارید، آن را رو به پایین قرار دهید تا در مصرف باتری صرفه جویی شود، مخصوصا در مواردی که تعداد زیادی از اعلان‌ها به سرعت و به صورت متوالی دریافت می‌شوند. شما می‌توانید

فعالیت اپلیکیش ها در پس زمینه را خاموش کنیدباتری-گوشی

شما می‌توانید گوشی موبایل آیفون خود را به گونه‌ای سفارشی سازی کنید که تعیین کنید کدام اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی اجرا شوند. اپ‌هایی که در پس زمینه کار می‌کنند، محتوای خود را به طور خودکار بازسازی (Refresh) می‌کنند که می‌تواند منجر به خالی شدن باتری گوشی شود. برای خاموش کردن فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه آیفون مراحل زیر را طی کنید.

1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.

2. وارد بخش عمومی (General) شوید.

. بر روی رفرش اپلیکیشن پس زمینه (Background App Refresh) ضربه بزنید. در این قسمت شما می‌توانید به طور مجزا فعالیت هر یک از اپلیکیشن‌های مورد نظر را در پس زمینه غیرفعال کنید، یا به طور کامل همه آنها را خاموش کنید.

سلام سیری آیفون را خاموش کنید

آیا اغلب از دستیار صوتی آیفون خود یعنی سیری هنگامی که صفحه گوشی شما خاموش است، سوالاتی را می‌پرسید؟ اگر پاسخ شما منفی است، بهتر است «Hey Siri» را خاموش کنید چرا که با فعال بودن این اپ و با گفتن آن عبارت، این برنامه در هر لحظه حتی زمانی‌که صفحه گوشی خاموش است، آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

غیرفعال کردن «Hey Siri» به این معنی است که آیفون شما هر لحظه برای شنیدن این دو کلمه آماده نخواهد بود و شاید به این دلیل عمر باتری آیفون افزایش پیدا کند. روش غیرفعال کردن این برنامه را در ادامه دنبال کنید:

1. وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شوید.

2. روی Siri & Search ضربه بزنید.

3. گوش دادن به سلام سیری (Hey Siri) را خاموش کنید.

turninig-off-Hey-Siri

روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید

صفحه نمایش رتینای آیفون به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر و متن را با جزئیات دقیق‌تری ببینید، اما صفحه نمایش بسیار روشن می‌تواند قاتل باتری گوشی شما باشد. سطح روشنایی صفحه نمایش آیفون را پایین بیاورید تا دستگاه شما به مدت طولانی‌تری روشن باقی بماند. برای کم کردن روشنایی گوشی آیفون خود کافی است مراحل زیر را طی کنید.

1. وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

2. روی Display & Brightness ضربه بزنید.

3. میزان روشنایی را با حرکت به سمت چپ  تغییر دهید تا صفحه تاریک‌تر شود.

سرویس موقعیت مکانی را غیرفعال کنید

بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود بر روی آیفون شما برای درست کار کردن نیاز به ردیابی GPS دارند. از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن مپس اشاره داشت. فیسبوک هم به طور خودکار می‌تواند موقعیت مکانی شما را نشان دهد. امروزه، برای تقاضای تاکسی به صورت اینترنتی سامانه‌های هوشمندی روی کار آمده‌اند. اسنپ یکی از این موارد است که برای درخواست تاکسی نیاز است تا GPS گوشی فعال باشد تا موقعیت مکانی شما مشخص گردد و رانندگان همان محدوده در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حضور یابند. اما خوب است بدانید که تمام این فعالیت‌ها انرژی بالایی را مصرف می‌کنند. شما می‌توانید سرویس موقعیت مکانی را برای هریک از آنها و یا هرکدام که بخواهید غیرفعال کنید. برای این منظور کافی است:

1. وارد بخش تنظیمات شوید.

2. روی حریم خصوصی (Privacy) ضربه بزنید.

3. سرویس‌های موقعیت مکانی (Location Services) را انتخاب کنید.

4. سرویس موقعیت مکانی را از حالت روشن بر روی حالت خاموش قرار دهید تا غیرفعال شود. در صورت تمایل، با ضربه زدن بر روی نام هر اپلیکیشن، می‌توانید سرویس موقعیت مکانی را برای اپ‌های مشخصی روشن کنید.

turn-off-gps

زمان خودکار قفل شدن گوشی را کم کنید

اگر پس از تمام شدن کار با گوشی، صفحه نمایش را خاموش نمی‌کنید، با هر ثانیه از روشن ماندن تا خاموشی خودکار، عمر باتری آیفون کاهش می‌یابد. برای کاهش زمان قفل خودکار گوشی آیفون کافی است طبق دستور زیر عمل کنید:

1. وارد بخش تنظیمات آیفون شوید.

2. روی صفحه نمایش و روشنایی ضربه بزنید.

3. قفل خودکار (Auto-Lock) را انتخاب کنید.

4. یک زمان را برای تنظیم کردن انتخاب کنید. برای صرفه جویی در انرژی و افزایش عمر باتری آیفون، پیشنهاد ما انتخاب گزینه 30 ثانیه یا 1 دقیقه است.

باتری-گوشی-آیفون

 

  امیدواریم این مقاله و اجرای ترفندهای ذکر شده، برای افزایش عمر باتری آیفون شما مناسب باشد. لطفا نظرات خود را در این باره در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • مهدی فتح اله زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی