همه چیز درباره پاوربانک ها

در این وبلاگ قصد دارم به تمام مباحث و موضوعات برای خرید یک پاوربانک بپردازم و همه چیز درباره پاوربانک ها را با شما به اشتراک بگذارم.

همه چیز درباره پاوربانک ها

در این وبلاگ قصد دارم به تمام مباحث و موضوعات برای خرید یک پاوربانک بپردازم و همه چیز درباره پاوربانک ها را با شما به اشتراک بگذارم.

همه چیز درباره پاوربانک ها
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک ها معمولا بسته به عوامل مختلفی، متفاوت هستند. ما در ادامه به بررسی عوامل موثر بر مدت زمان شارژ شدن پاور بانک پرداختیم. همراه ما باشید.

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک 20000

قیمت پاور بانک و هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید کاملا به صرفه است. با به همراه داشتن پاوربانک شما دیگر نگران اتمام باتری موبایل، لپ تاپ و یا سایر گجت های همراه خود نیستید. پاوربانک ها در ساختار خود از تعدادی باتری ساخته شده اند که می توانند انرژی الکتریسته را در خود ذخیره سازند و در مواقع نیاز به دستگاه مورد نظر شما انتقال دهند. باتری پاوربانک میتواند لیتیومی ، لیتیوم یونی و یا باتری پلیمری باشد، در صورتی که باتری پاوربانک شما از جنس نیکل کادمیوم باشد دارای چگالی انرژی پایینی خواهد بود و درصورتی که پیش از تخلیه کامل به برق وصل شود ظرفیتش به مرور کم خواهد شد ، این باتری ها حتی اگر مورد استفاده قرار نگیرند هر ماه 20 درصد از شارژشان کاهش می یابد.اگر باتری پاوربانک شما لیتیوم یونی است باید بدانید که چگالی انرژی آن 2 برابر باتری های نیکل کادمیوم است و در صورتی که آن را به برق وصل کنید در حالی که  انرژی آن به طور کامل تخلیه نشده باشد ظرفیت برق دهی در آنها کم نخواهد شد ، همچنین لازم به ذکر است که از نظر قیمت این باتری ها 50 درصد از باتری های نیکل کادمیوم  گرانتر بوده و برای متصل کردن به جریان برق نیازی به تخلیه کامل ندارند.بعنوان نوع دیگری از باتری های پاور بانک میتوان به باتری های لیتیوم پلیمری lipol اشاره نمود که در هر شکلی تولید میشوند و چگالی آن ها در سطح پایینتری از دیگر باتری ها می باشد.

مدت زمان شارژ پاوربانک چقدر است؟

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک انکراگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که مدت زمان شارژ شدن پاوربانک چقدر است؟  ظرفیت پاوربانک، اولین نکته‌ای است که باید در مدت زمان شارژ شدن پاور بانک مدنظر قرار دهیم. معمولاً تولید پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های 5000 تا حدوداً 26000 میلی‌آمپر ساعتی انجام می‌شود؛ اما پاوربانک‌هایی هم موجودند که دارای ظرفیت‌هایی تا حدود 48000 میلی‌آمپری هستند. و طبیعتا هر چه ظرفیت پاور بیشتر باشد مدت زمان شارژ شدن پاور بانک نیز بیشتر خواهد بود.

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک اصولا بستگی به شارژر و ظرفیت پاوربانک دارد که هدف اصلی نوشتن این مقاله در حقیقت محاسبه مدت زمان شارژ شدن پاور بانک است.در صورتی که پاوربانکی داشته باشیم که دارای ظرفیت اسمی 10000mAh است ، مدت زمان فول شارژ شدن پاوربانک با یک شارژر یک آمپری در بهترین شرایط 10 تا 11 ساعت و با یک شارژر دو آمپری بین 5 تا 6 ساعت به طول می انجامد.در مورد روش محاسبه مدت زمان فول شارژ شدن پاوربانک باید بگوییم ظرفیت نامی پاوربانک با واحد میلی آمپر ساعت  ظرفیت نامی پاوربانک با واحد میلی آمپر ساعت ، تقسیم بر 1000 تقسیم بر خروجی جریان شارژر با واحد آمپر.علت اینکه ممکن است با شارژر یک آمپری تا 11 ساعت زمان شارژ شدن به طول بیانجامد این است که در مدت زمان فول شارژ شدن پاوربانک ، جریانی کمتر از جریان خروجی شارژر (در این مثال کمتر از یک آمپر) خواهد کشید.

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک انرجایزر

روش شارژر کردن نیز در مدت زمان شارژ شدن پاوربانک موثر است. بهترین روش های شارژ کردن پاور بانک را در زیر آورده ایم. این عوامل علاوه بر اینکه مدت زمان شارژ کردن پاوبانک را  به استاندارد خود نزدیک می کند افزایش طول عمر باتری های پاور را نیز در پی دارد.

روش‌های شارژ صحیح پاوربانک

  • دستورالعمل شرکت سازنده برای مدت زمان شارژ کردن پاور بانک:

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک شیائومی

پاوربانک نباید بیش از حد در حالت شارژ کردن نگه داشته شود. در چنین مواقعی معمولاً شرکت‌های سازنده، در داخل دفترچه راهنما و یا روی بدنه A بر روی برچسب G ، مدت زمان شارژ شدن پاوربانک را ذکر می‌کنند. شما از روی این زمان متوجه می‌شوید که چقدر زمان نیاز است تا پاوربانک شارژ گردد. برای اطلاع دقیق از مدت زمان شارژ شدن پاوربانک باید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

  • به محض کامل شدن شارژ پاوربانک، باید آن را از پریز کشید:

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک 10000

هنگامی که پاوربانک شما در حال شارژ شدن است، سعی کنید به طور دوره‌ای چک کنید که آیا شارژ شده است یا نه. در صورتی که همه چراغ‌های LED پاوربانک روشن شوند، نشان می‌دهد که پاوربانک بایستی از شارژر جدا شود. چنانچه چراغ‌های LED به هر دلیلی کار نکردند، بعد از محاسبه زمان لازم برای شارژ، شارژر را جدا نمایید.

  • جهت اطمینان یافتن از درست شارژ شدن پاوربانک، بایستی آن را امتحان کرد:

مدت زمان شارژ شدن پاور بانک ۲۰۰۰۰

جهت حصول اطمینان از اینکه پاوربانک درست کار می‌کند، با کمک یک کابلUSB ، آن را به یکی از دستگاه‌های الکترونیکی متصل کنید. در صورت درست شارژ شدن پاوربانک، شارژ دستگاه الکتریکی به خوبی انجام می‌گیرد. چنانچه پاوربانک آن دستگاه را شارژ نکرد، سعی کنید پاوربانک را بر روی دستگاه دیگری امتحان کنید. اگر مجدداً شارژ نکرد، با دقت کابل خروجی را چک کنید؛ زیرا ممکن است خراب شده باشد، در غیر این صورت بایستی با فروشنده و یا تولیدکننده آن تماس حاصل شود تا مشکل آن برطرف گردد.

  • در بیشتر موارد سعی کنید از پریز برق جهت شارژ کردن پاوربانک استفاده نمایید:

عوامل موثر بر مدت زمان شارژ شدن پاوربانک

شارژ کردن پاوربانک به وسیله برق شهر و یک آداپتور زودتر از زمانی که  آن را توسط کامپیوتر و لپ‌تاپ شارژ کنید، انجام می‌شود. تا حد ممکن از برق شهر به منظور شارژ کردن پاور‌بانک خود استفاده نموده و در مواردی که هیچ راهی ندارید، شارژ کردن به کمک کامپیوتر و لپ‌تاپ را جایگزین نمایید.

  • از بیش از اندازه شارژ کردن پاوربانک خودداری نمایید:

عوامل موثر بر شارژ شدن شارژرهای همراه

هنگام متصل کردن پاوربانک به برق جهت شارژ شدن، باید کاملاً مراقب بود که بیش از حد مجاز به برق متصل نباشد. چرا که اگر پاوربانک ساعت‌ها متصل به برق باشد، از عمر مفید باتری‌های آن کاسته می‌شود. بنابراین باید به محض اینکه چراغ‌های LED نشان داد که پاوربانک شارژ شده، فوراً آن را از برق جدا نمود.

  • به صورت همزمان دستگاه الکترونیکی و پاوربانک را شارژ کنید:

مدت زمان شارژ شدن شارژر همراه

هنگامی که قصد شارژ کردن پاوربانک خود را دارید، بهتر است موبایل و یا سایر وسیله‌های الکتریکی را که توسط پاوربانک شارژ می‌کنید را هم شارژ نمایید؛ این کار موجب می‌شود که در دوره کوتاه از پاوربانک استفاده نشود. به دلیل اینکه وسیله الکتریکی شارژ شده است، در مدت زمان طولانی‌تری به شارژ نیاز پیدا می‌کند. باید توجه داشت با هر بار شارژ و خالی شدن پاوربانک، از عمر آن هم کاسته می‌شود. در صورت شارژ کردن همزمان وسایل الکتریکی با پاوربانک، عمر مفید باتری‌های پاوربانک نیز افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

ما در این نوشته از وبلاگ راهنمای کاملی درباره مدت زمان شارژ شدن پاور بانک و عوامل موثر بر آن را آورده ایم. نظر شما درباره این مطلب چیست؟ از نظر شما دیگر چه عوامل دیگری بر مدت زمان شارژ پاوبانک ها موثر است؟ به شما توصیه می کنم برای آگاهی از اطلاعات کامل تر قبل از خرید پاور بانک حتما مطالب دیگر این صفحه را مطالعه کنید. همچنین می توانید فروشگاه اینترنتی پلازا را به عنوان معتبرترین مرجع برای خرید اینترنتی انواع پاور بانک انتخاب کنید.

منبع: genstattu

  • ۹۹/۰۴/۱۷
  • مهدی فتح اله زاده

نظرات (۱)

سلام من یه پاور بانک مدل یوسمز PB9 10000خریدم و شارژ گذاشتم  از بسته بندی که در آوردم ۸۴ درصد شارژ داشت نیم ساعتم گذشته همون ۸۴ درصده و تغییر نکرده میخواستم بدونم که پاوربانک چند درصد باید شارژ بشه ؟ .و اینکه ممکنخ مشکل داشته باشه که شارژ نمیشه ؟. و من من آداپتور گوشی مادرم که روش زده 1.0A  رو به کابل این پاور بانک وصل کردم برای شارژ  ممکنه به همین دلیل شارژ نمیشه ؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی